De buurt

Een klimaatneutrale woonwijk met circa 2.700 woningen en diverse voorzieningen en bedrijfsruimtes. Tussen de oude Spaarndammerbuurt en het IJ. Deze worden met elkaar verbonden door het Houthavenpark. Een prachtig groen park met veel speelvoorzieningen voor de kinderen van de buurt én natuurlijk de kinderen van Onze Amsterdamse School.

Gebouw

Onze Amsterdamse School is gevestigd in een prachtig nieuw gebouw in het noordelijk deel van de Spaarndammerbuurt. Het gebouw is ontworpen door architectenbureau Marlies Rohmer. Het biedt niet alleen onderdak aan onze school, maar ook aan Brede School De Spaarndammerhout. Met hen delen we een gymzaal, het speellokaal, de toneelruimte en het schoolplein. Naast onderwijs heeft ons gebouw ruimte voor horeca en verschillende vormen van kinderopvang.

Klimaatneutraal

Bijzonder aan het gebouw is onder meer dat het energieneutraal is. Door de slimme bouwmaterialen en het vele daglicht is er weinig energie nodig. Dat wat er nodig is wordt opgewekt via panelen op het dak. Het gebouw past goed bij ons onderwijs. Er zijn allerlei bijzondere details aan te ontdekken. En ook de omgeving, een pioniersgebied, past goed bij de geest van onze school.